עיצוב דירות יוקרה תהליכי התפתחות ארכיטקטוניים

עיצוב דירות יוקרה - עוסק בתהליכי עיצוב ארכיטקטוניים המושפעים מהתפתחויות טכנולוגיות ובא לענות על ביקושים של בעלי אמצעים

עיצוב דירות יוקרה ועיצוב בתי יוקרה כתהליך חברתי המושפע מהתפתחות של טכנולוגיות בנייה מתקדמות.
אורתם - משרד אדריכלים בדרום המתמחה בעיצוב דירות יוקרה ועיצוב בתי יוקרה.

עיצוב דירות יוקרה רקע היסטורי כללי

כבר משחר ההיסטוריה אנו יודעים על קיומם של ריכוזי אוכלוסיה של תושבים שהתקבצו וגרו בסמיכות אלה לאלה. מתקופת המערות אכן קיימים שרידים המעידים על מערות מגורים רגילות ואל מולם מערות שבהם הוקדשה תשומת לב לתוספות עיצובים שונות בדומה להליך המודרני של עיצוב דירות יוקרה. מערות אלה יהיו לרוב מושקעות ומפוארות יותר. בתקופה מאוחרת כאשר עבר האדם למגורי קבע בנויים, נבנו ארמונות, מבצרים ובתי תפילה מקודשים שאת שרידיהם ניתן למצוא בחפירות ארכאולוגיות בארץ ובעולם. אכן סביב המבנים המרכזיים של הישובים ניתן היה למצוא גם מגורים רגילים.
מהשרידים הארכאולוגים ניתן ללמוד שכבר בימים ההם היה הבדל ברור הניתן להבחנה (עד ימינו) בין מגורים ומבנים פונקציונליים אחרים לבין המבנה המרכזי, הארמון, מקדש ועוד.

ביטויים ארכיטקטוניים היסטוריים שהשפיעו על עיצוב דירות יוקרה 

עיצוב דירות יוקרה בימי המקרא

מהשרידים הארכאולוגים בישראל ובהשוואה למקורות אנו יודעים שבבניית בתי המקדש ואולי אפילו קודם באוהל המועד הושקעו לא מעט משאבי תכנון וכמובן מאמצים לשלוב מיטב חומרי הבנייה וטכנולוגיות הבנייה שהיו זמינות לבונים.
גם כאשר מוספר על הארמונות שנבנו בתקופות שונות במקרא, אנו עדים לרצון והמאמצים להטמיע את מיטב חומרי הבנייה הטכנולוגיות והעיצובים בארמונות אלה שללא ספק הם הם מהווים את התשתית לגישה המודרנית לעיצוב דירות יוקרה. ניתן להגיד שהסיבות והגישה לכל הליכי הבנייה כבר בימים ההם הייתה דומה לעיצוב דירות יוקרה עכשווי.
המאפיין העיקרי הנו השקעת משאבים תכנוניים וביצועיים החורגים באופן משמעותי מהדרישה הפונקציונלית של המבנה.

מארמונות השליטים, הפחות, הקיסרים, המלכים לעיצוב דירות יוקרה לאזרחים

בכל רחבי העולם ניתן למצוא, ללא קשר לתרבות השלטת, ארמונות וטירות הניצבות עד היום בהם התגוררו בעלי השררה והשליטים של התקופה. בכל תקופה ותקופה הושקעו משאבים כלכליים עצומים על ידי בעלי הכוח והשליטה, על מנת להעביר חומרי בניה, ממקום למקום בכדי שיפארו את ארמונותיהם. בעלי הממון היו נוהגים להעביר חומרי בנייה בים וביבשה ולהוביל בעלי מקצוע ייחודיים מארץ לארץ על מנת שאלו יתרמו את הידע שלהם בהקמת ארמונות הפאר.
גם כיום בעלי האמצעים הכלכליים משלבים טכנולוגיות וחומרי בנייה המועברים ממקומות שונים ברחבי העולם על מנת לשלבם במבנה שעוצב על ידי אדריכלים המתמחים בעיצוב דירות יוקרה.
דירות יוקרה בעידן התעשייתי, טכנולוגי המודרני בתהליכים שהחלו בתחילת המאה ה-20, לאחר מלחמות העולם וכחלק מתהליכי העיור המואצים החלו בעלי הממון להיעזר במעצבים שהתמחו במיוחד בעיצוב דירות יוקרה לצורך הפיכת דירות רגילות לדירות יוקרה.
אנו עדים לכך שעד היום בבנייני מגורים רבי קומות משולבות דירות של בעלי אמצעים כלכליים בלתי מוגבלים אשר משקיעים את מיטב כספם והופכים דירות מסוימות בבניין (לעתים על ידי צירוף מספר דירות לדירה אחת) לדירות יוקרה.
בשלב הזה היוקרה וטכנולוגיות הבנייה היקרות והמתקדמות ביותר מוצאות את דרכן מהארמונות ובתי השליטים המבודדים אל בניני המגורים הממוקמים במרכזי הערים.
עיצוב דירות יוקרה כיום
כיום אנו יכולים להצביע על מגמות שונות בבנייה של בתים ודירות יוקרה הן בסגנון והן בטכנולוגיות הבנייה המשולבות במבנה. כאשר אנו מציינים שמדובר בעיצוב דירות יוקרה הרי שהמדד הבולט ביותר הוא השקעה של משאבי תכנון ובנייה בגורמים שאינם בהכרח פונקציונליים. משרד אדריכלים העוסק בתחום עיצוב דירות יוקרה ישקיע משאבי תכנון מרובים בגורמים אלה הקשורים לצד האסתטיקה והעיצוב של הבית. גם כאשר הסגנון שנבחר הנו פשטות הרי שמושקעים משאבי תכנון ושימוש בחומרים האיכותיים ביותר הזמינים (גם אם לעתים יש להביאם מארץ רחוקה).
גם טכנולוגיות הבנייה הירוקות עדיין מאפשרות הבחנה בין בנייה רגילה לבניית בתי יוקרה.
עיצוב.
אורתם  משרד אדריכלים בדרום המתמחה בעיצוב בתי יוקרה ועיצוב דירות יוקרה.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אור-תם משרד אדריכלים בדרום